Ledsagerkurs - Trondheim Trafikkskole AS

Ledsagerkurs

Trondheim Trafikkskole AS

Ledsagerkurs

Trondheim Trafikkskole tilbyr et 3 timers ledsagerkurs. Kurset er ment for alle som skal fungere som ledsager ved privat øvelseskjøring på bil.

Gjennom vår lange erfaring som trafikklærere har vi sett et stort behov for økt kunnskap hos ledsagere.

Våre trafikklærere opplever ofte usikkerhet hos foreldre. I andre tilfeller kan velment privat opplæring føre til vranglære og dermed unødig frustrasjon hos elev og lærer. Kurset gir deg de nødvendige verktøy for å utføre en sikker og effektiv opplæring.

KURSINNHOLD

Hva skal eleven lære?
Hva er ledsagers rolle?
Typiske elev/ledsagerfeil
Hva er et godt øvingsområde?
Hvordan bygge opp en god time?
Hvordan skape god stemning i bilen?

Våre ledsagerkurs bygger videre på informasjonsmøtet som holdes for ledsagere av Statens Vegvesen. Det er likevel ikke nødvendig å ha deltatt på informasjonsmøte hos dem for å få godt utbytte av våre ledsagerkurs.

Kurset er på 3 klokketimer og krever ingen forkunnskaper. Kursmateriell og enkel bevertning er inkludert.

Påmelding her: Ledsagerkurs påmelding

Ta kontakt